Nä, nu...

... tog det slut.
.
Nu har jag suttit här och försökt att hitta på en rubrik till dagens blogg... och det funkade bara inte... vissa dagar så har jag bara inget att skriva om... det är fullständigt tomt på idéer mellan mina öron... och vän av ordning kan ju säkert undra varför jag bara inte struntar i att blogga de dagarna... själv funderar jag inte en enda sekund över det... för mig handlar det om rutiner... att skriva någonting här varje dag oavsett... för jag glömmer inte bort hur det startade för några år sedan... jag har länge drömt om att kunna lära mig skriva... helst en hel bok... och efter att ha pratat med en konstnär om det här med inspirationen och skapandet så tog jag ett beslut att lyssna på ett råd... att inte vara styrd av min egen lust att skriva utan istället göra det till en vana... att låta inspirationen växa fram genom hårt arbete... d.v.s. att skriva här varje dag vara sig jag har lust eller ork.
.
Att skriva blogg kan ibland vara enkelt... och andra dagar kan det vara lite svårare med inpirationen.
.
Om jag nu någongång ska skriva den där boken jag drömt om så gäler det nog att ligga i... för jag tror att det ligger mycket hårt arbete och massor av diciplin bakom ett sådant arbete... så jag fortsätter att skriva här... så gott som varje dag... ibland har jag någonting att skriva om och ibland så blir det bara en massa ord... men jag gör det... och det får mig att känna mig nöjd med mig själv... en känsla som jag kan leva med.
 

Kommentera inlägget här :