Tandpetaren...

... har blivit en livsstil.
.
När jag fixade till mina tänder för några år sedan så skapade jag mig samtidigt ett beroende... tandpetare... jag vill inte längre gå ut utan att ha med mig några tandpetare i fickan... vilka jag använder flitigt under dagen... skulle jag av någon anledning vara utan tandpetare så får jag nästan lite panik... för jag har blivit minst sagt känslig för att det ska ha hamnat någonting mellan mina tänder som inte ska vara där.
.
Detta är min favorit bland tandpetarna... ett ypperligt verktyg för att hålla rent mellan tänderna.
.
Ett resultat av mitt petande mellan tänderna märker jag när jag är hos min tandhygienist... nu för tiden så får jag alltid beröm för hur jag sköter mina tänder... och helt ärligt så känns det hur bra som helst... jag kommer fortfarande ihåg den tiden då det var fruktansvärt för mig att gå till tandläkaren... tiden då jag skämdes för hur det såg ut i min mun... och de flesta besöken hos tandläkaren var akuta för att jag hade tandvärk... jag ryser när jag tänker på det... ryser och känner tacksamhet över att det gick att göra en förändring... och att mitt problem ser helt annorlunda ut idag... det handlar mest om att se till att alltid ha en tandpetare i fickan.
 

Kommentera inlägget här :