Bästa...

... någonsin.
.
Lössnö, bräda och massa minusgrader i fjällen... förutsättningarna var ypperligga... så visst hade jag väldigt stora förväntningar... som infriades med råge... aldrig någonsin har jag åkt bräda i sådana här förhållande... det enda som var riktigt jobbigt var de gångerna jag trillade omkull... att komma upp på brädan igen var minst sagt jobbigt... första gången då jag drattade på ändan i den djupa snön (till råga på allt inne i skogen) så fick jag nästan panik... flämtade efter luft och var helt slut... snön var bottenlös och allt utom bädan bara sjönk... och då kan ni ju bara tänka er hur jobbigt det var att komma upp på den igen... tänk er att ta er upp på en surfbräda när fötterna sitter fast och där ni själva ligger i vattnet... jobbigt... det var lite lättare att komma upp igen när det var riktigt brant för då kunde jag slå kullerbyttor och på det sättet ta mig upp på brädan igen.
.
Jag är lite stolt över denna bilden... tänka sig att jag fixade att åka bräda i riktigt djup pudersnö.
.
Men frånsett hur svårt det var att ta sig upp på brädan efter att ha trillat så var det helt magiskt... att i det närmaste ljudlöst flyta fram på lös pudersnö var nästan overkligt skönt... och utan att skryta så lyckades jag få till det ganska hyfsat mellan varven... och jag fick en djupare förståelse varför jag valt att åka bräda istället för skidor... visserligen var det väldigt länge sedan jag åkte skidor i riktigt djup lössnö... men ändå... att åka bräda i den snön var lite mer likt när jag försökte surfa på Bali förra vintern... och inte bara för att jag även då fick en nära dödenupplevelse och knappt fick någon luft... ren utmattning... jag är verkligen inte 20 år längre... något som jag behöver påminna mig själv om lite då och då.
.
I vilket fall som helst... det blir mer offpist för mig idag... för bräda och och pudersnö passar ypperligt ihop.

Kommentera inlägget här :