Förkylt...

... fortfarande.
.
Börjar bli trött på att vara förkyld nu... vaknade i morse och har fortfarande ont i halsen och en väldigt irriterande retfutt retandte rethosta... men idag så pallar jag bara inte att vara hemma längre... var ute och provade mina vingar lite igår och det gick över all förväntan... kände mig nästan helt frisk... så en dag på världens bästa jobb ska jag nog klara av... och jag kan bara hoppas att jag inte smittar någon... för de är ingen rolig förkylning... själv brukar jag ju tycka att förkylning inte riktigt räknas som sjukdom men den senaste veckan har kanske fått mig att tänka om... fast det vet man ju inte... minnet brukar vara väldigt kort när det gäller sjukdommar och mig... när jag väl blivit frisk så känns det ju som vanligt... att jag är killen som ALDRIG är sjuk.
.
Idag är det minusgrader utanför köksfönstret... vågar man hoppas på lite snö nu tro?
.
Annars så hoppas jag på att det ska komma lite mer snö här hemma i Brännebassalt... ett pyttelitet snöfall färgade marken en liten smula vit redan igår... och det gav mig mersmak... det hade ju varit så himla vackert med lite vinter i några veckor... vackert och himla mysigt... tror jag.
 

Kommentera inlägget här :