Inga bromsar...

... på bilen.
.
När jag skulle åka till Trysil förra veckan så kunde vi inte ta min bil dit... för när jag satte mig i den för att åka iväg så hade mina bromsar lagt av... idag är det dax för en spännande färd till bildoktorn... men jag har gott hopp om att den färden inte blir så himla jobbig som jag trodde för några dagar sedan... köpte nämligen bromsolja i helgen och när jag hällde i lite grann i går för att testa så hade jag faktiskt lite bromsar igen... halva flaskan kvar och jag är helt övertygad om att den kommer att räcka ända in till bildoktorn... annars så får jag väl ta det väldigt lugnt... fast å andra sidan så har det snöat inatt och är väldigt halt ute... så lugnt kommer det att bli oavsett bra bromsar... dåliga bromsar... eller inga bromsar alls.
.
Med snö på de småländska vägarna så blir det att ta det lugnt... med eller utan bromsar.
.
Jag har haft lite ont i magen de senaste dagarna när jag tänkt på att köra in min bil utan bromsar till Ljungby... och det var med en stor känsla av lättnad som jag märkte att jag fick tillbaka lite bromsförmåga när jag fyllde på med bromsolja... och jag håller verkligen tummarna för att resten av flaskan ska räcka hela vägen in... för jag vill verkligen inte köra utan bromsar... det är lite för mycket av "gammalt beteende"... för på min tid som aktiv narkoman så spelade sådana små "bagateller" ingen större roll... på den tiden var jag en ständig trafikfara... överallt och alltid.
 

Kommentera inlägget här :