Jag fanns INTE med...

... på lexbase.se.
.
Föga förvånade så kunde jag inte hitta mig själv på den omdiskuterade sidan på nätet... jag har varit drogfri så himla länge nu att jag hunnit trilla ur dessa register... droger och kriminalitet går ju hand i hand... och eftersom jag inte knarkar och super längre så minskar risken för att hamna i detta register drastiskt... skulle jag däremot ta mig ett återfall så hade det nog mest bara handlat om en tidsfråga innan jag hamnat i klammeri med rättvisan... att köra för fort och få böter räckte ju tydligen inte för att bli omskriven i detta minst sagt kontroversiella register som det är lätt att ha åsikter om... personligen så kan jag tycka att en människa i det allra flesta fall ska kunna få en ny chans och slippa behöva leva i det förflutna... inte så konstigt kanske eftersom jag ju själv har fått en andra chans... att det säkert finns en och annan som vi kanske borde varnas för får vi nog lära oss att leva med... och det finns ju inga garantier att en helt ostraffad människa är helt att lita på heller... men jag kan ju inte gå omkring att noja mig för något sådant hela tiden... då blir jag ju själv knäpp till slut.
.
Jag vill nog trots allt leva i ett samhälle som är både kärleksfullt och förlåtande.
 
 
.
 

Kommentera inlägget här :