"Marijuana...

... inte värre än alkohol"
.
USA:s president har utalat sig i legaliseringsdebatten... men när man läser vidare i blaskan så kan jag förstå att han mest menar att det är lite dumt att straffa dem som röker på... för även om han själv rökt på så tycker han inte att det är så himla nyttigt... argumentet att marijuana inte är värre än alkohol är ju rätt gammalt... har själv använt mig av det i mitt tidigare liv... men nu tycker jag att det faller platt... lite som att välja mellan pest eller kolera... inget är ju nyttigt... och min egen erfarenhet av alkohol är att jag blir fullständigt galen när jag dricker... och ingen persom som jag skulle vilja umgås med överhuvudtaget... jag kan verkligen förstå varför vissa av mina vänner tog avstånd från mig när jag drack... och det var inget problem som kunde lösas genom att legalisera marijuana... nej... mitt problem med alkohol löste jag på samma sätt som mitt problem med marijuana (och alla andra droger som jag valde att peta i mig)... total avhållsamhet... en för övrigt helt överlägsen metod för oss med drogproblem om du frågar mig.
.
Jag håller med Obama... alkohol kan nog vara minst lika illa som marijuana.
.
Att hålla på att jämföra olika droger med varandra är inget annat än vansinne... vad som är den farligaste drogen är ju helt individuellt... när jag är ute och föreläser så brukar jag påstå att den farligaste drogen är den drog man tycker mest om... för den vill man ju ta igen... och igen... och igen... och igen... och det spelar väl ingen större roll vilken drog det är... att heroin inte skadar din fysiska häsla lika mycket som alkohol eller marijuana är väl inget som gör just den drogen nyttig i sig... eller?
 
 

Kommentarer :

#1: Kevin westerlund

Älskar att läs din blogg Peter! Var på din föreläsning på musteriet och den fick mig att tänka till. Keep strong my friend

Svar: Vad glad jag blev nu... Tack
peter

skriven
#2: Viktoria Hansson

Du är så stark Peter! Hoppas allt går bra:)

Svar: Klart att allt går bra... ;-)
kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :