Nästan blind...

... utan mina linser.
.
Slog upp mina blå i morse och satte mig framför min dator... trodde först att den gått sönder... hade helt glömt bort att jag tagit ut mina linser i går kväll... såg i stort sett ingenting mer än lite suddiga färger... att läsa bokstäver var helt uteslutet... det är bara att konstatera... utan mina linser så ser jag himla dåligt... blind är en överdrift och jag fixar definitivt att köra bil och vardagliga prylar... förutom... min iPhone... datorn... och allt annat med text... och det är inte utan att jag lägger märke till hur mycket tid av mitt liv som jag spenderar framför någon av dessa apparater... de har blivit en stor del av mitt liv.
.
Jag använder min iPhone... mycket.
.
Jag använder inte bara min iPhone till att ringa med... den har blivit ett verktyg som hjälper mig med allt och ingenting... den är mitt minne och påminner mig om när och var... jag betalar många av mina räkningar med den... kollar mina mail... läser blaskan... antecknar ditten och datten... fotograferar... ja, listan kan göras lång... tekniken har helt klart tagit sig in och blivit en stor del av mitt liv... ett liv som förutsätter att jag kan se ordentligt... utan linser eller glasögon är jag handikappad... på riktigt.

Kommentera inlägget här :