Öron, näsa...

... och hals.
.
Idag så är jag snart på väg till sjukhuset för att fixa till mina krånglande bihålor... och jag skulle ljuga om jag påstod att jag ser fram emot det besöket... och gladeligen vill åka dit nu... eller nja... vill och vill... klart att jag vill att mina bihålor ska bli bra eftrsom det ju är skitjobbigt att ont typ hela tiden... det har hållt på länge då det bara har dunkat i huvudet när jag böjer mig framåt... det kan jag gärna leva utan... så visst vill jag bli lagad av en doktor... grejen är väl mest bara att jag känner mig en smula rädd och liten... ska de sticka in långa nålar och rota runt i mina bihåler nu eller är det bara någonting jag fått för mig... i vilket fall som helst så är jag rädd för att det ska vara rackarns obehagligt och att det ska göra ont.
.
Jag har blivit röntgad och man har hittat lite av varje i mina bihålor...
.
Först blev jag lite rädd när doktorn berättade för mig att man hittat en systa i ena bihålan... cancer flög det genom mitt huvud... men enligt honom var det inget som jag behövde oroa mig för... inte heller behövde jag oroa mig för att de på röntgenbilderna kunde konstatera att jag hade en hel del "metallskrot" i ansiktet... grejer som är kvar sedan jag cyklade in i en stolpe för hur länge sedan som helst... en historia som är alldeles för lång att dra här nu... en story om en kille, hans tävligscykel, en hatighetsmätare, amfetamin... och en vilja att slå rekord... och en stolpe vid ett övergångställe... men den får vi ta en annan gång... skrotet som finns kvar i mitt ansikte var metall som de använde för att laga ihop ett relativt trasigt ansikte... jag tycker själv att de gjorde ett fantastiskt jobb.
.
Men jag är likförbannat rädd för att åka till lasarettet idag... och det är helt okej... jag kommer att åka dit ändå.
 

Kommentera inlägget här :