Spritångest...

... är inte kul.
.
Sitter här vid köksbordet och funderar lite på hur dagen efter kvällen före känts om jag druckit sprit... och tro det eller ej... men bara tanken gör att jag kan förnimma den känslan... och tänk på att då har jag ändå varit drogfri i över 15 år... spritångest är onekligen en stark känsla... och jag måste få lov att säga att jag är oerhört tacksam över att få slippa vakna upp med den sedvanliga minnesluckan och klumpen i magen av att ha "ställt till det igen".
.
Nyårsafton 2013 blev en mycket trivsam och inte minst drogfri historia helt befriad från skandaler.
.
Jag har vaknat upp allt för många nyårsdagar med spritångest genom åren som gått... inte bara nyårsdagar för den delen... och även om jag inte är drogfri så himla mycket för att slippa känna på vissa känslor... så saknar jag inte just den självskapande ångesten... att jag under året som gått blivit medveten om en helt annan ångest känns bara bra... eller missförstå mig rätt nu... bra är väl kanske inte rätt ord... men låt mig säga... hoppfullt... för min ångest nu för tiden är en känsla som jag behöver titta lite närmare på... och kanske om jag har lite tur... också kunna förvisa till ett minne från förr... precis som med... spritångesten.
.
Vila i frid... spritångesten.
 
 

Kommentera inlägget här :