Tacksam...

... över att vara lycklig,
.
Eller lycklig över att vara tacksam... det spelar ingen större roll och egentligen så är det ju samma sak... men visste ni att det finns forskning som säger att vi blir lyckligare om vi medvetet övar oss i att vara... just det... tacksamma... och jag kan bara skriva under på det... när jag focuserar på allt som jag har att vara tacksam över så känner jag en omedelbar effekt... bara det faktumet att jag är lycklig gör ju att jag känner tacksamhet.
.
Massor av snö kan göra mig lycklig... det är ju så himla vackert.
.
Annars så kan jag tycka att det är roligt att man forskar om lycka... och jag blir inte så förvånad över att pengar inte är någonting som gör oss lyckligare... och ganska glad över att läsa att man blir lyckligare med åldern... att man helt enkelt kan lära sig att vara lycklig... och blir allt bättre på det ju äldre man blir.
.
I vilket fall som helst så är jag himla tacksam över att jag är lycklig.
 

Kommentarer :

#1: Mr J

Så sant så! Och visst är det vackert och lite sagolikt med snön :)

Svar: Hur vackert som helst 😀
peter

skriven

Kommentera inlägget här :