Ge mig sinnesro...

... att acceptera det jag inte kan förändra...
.
... mod att förändra det jag kan... och förstånd att inse skillnaden.
.
Detta är en väldigt användbar bön som går att använda till det mesta... för sanningen är ju att allt i världen är inte alltid precis så som jag vill att det ska vara... livet på livets villkor ser liksom ut så... och jag behöver acceptera det för att kunna anpassa min lilla varelse till hur saker och ting verkligen ligger till... och tack och lov så har jag idag efter bästa förmåga t.o.m. lärt mig att jag har ett val... det är jag själv som väljer om vill jag vara en del av ett problem eller vill jag ta del av lösningen... är det 30 grader varmt så behöver jag inte flippa över av värmeslag... jag kan istället dra ner till stranden och njuta av att ligga i ett saltdränkt skönt svalkande (inte kallt bara skönt) hav... så enkelt kan det vara för mig ibland.
.
Vissa riktigt varma dagar känns det helt okej att hänga i vattnet istället för att spela beachvolley... 
 

Kommentera inlägget här :