Vad finns att...

... säga?
.
I den bästa av världar så hade det dykt upp fina visdomsord att skriva om mellan öronen mest hela tiden... men så är det naturligtvis inte... då är det tur att det finns litteratur som kan hjälpa mig med detta... bara för idag är en sådan bok... idag handlade det om varför jag behöver göra en regelbunden inventering av mig själv... och det är ju kloka ord... jag som ju är en beroende behöver i alla fall stanna upp lite då och då och kolla hur det egentligen ligger till med mig själv... beter jag mig som jag vill göra... flyr jag från något problem istället för att ta del av en lösning... eller kanske så kommer jag på att jag gör massor av fetbra grejer för mig själv... en inventering kan vara bra att göra lite då och då... kanske helst dagligen om jag ska vara ärlig... att skriva här är bra för mig själv... även de dagarna det känns väldigt tomt mellan mina öron... för att sätta ord på mina tankar och funderingar och flytta ut dem från mitt huvud ger mig den distans som jag behöver för att acceptera verkligheten som den ser ut... förändra det jag kan... och släppa taget om rätt mycket... och det känns skönt tycker jag.
.
jag har ett behov av att stanna upp lite då och då för att se hur saker och ting står till med mig själv.
 

Kommentera inlägget här :