Ciggen...

... tar över mitt liv.
.
Jag känner mig faktiskt lite misslyckad efter att misslyckats totalt med mitt senaste "sluta röka projekt"... helst just nu när jag inte längre med all min vilja i världen kan rättfärdiga mitt rökande som "gott" eller på något annat sätt behagligt... visst vill jag njuta av den där morgonciggen... men det funkar knappt längre... den ger mig faktiskt mest bara mersmak och jag känner en fruktansvärd tomhetskänsla av att jag inte har fått nog... snacka om att en är för mycket och tusen inte nog... jag ser ingen anledning att skamma mig själv för mitt rökande... känner helt ärligt nog mest bara sorg över att ciggen inte funkar som jag vill... men jag är imponerad över hur jag trots detta klarar av att romantisera kring mitt rökande... för varje gång jag tänder en cigg så tror jag att det ska bli annorlunda... att just denna cigg ska smaka mumma... och jag tar nya beslut... bara en cigg till... imorgon ska jag sluta... sen om en stund... ska bara... 
.
Hur mycket jag än röker så verkar jag aldrig kunna få nog... 
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Samma här...

Svar: men en sak vet jag... det hjälper inte att slå på sig själv.
kram
peter

skriven
#2: Elisabeth Karlsson

Som jag känner igen mig.... Precis sak samma för mig när det gäller socker :(

Svar: sinnesjukt ;-).
kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :