Kommunchefen...

... delegerade.
.
Idag så ska vi träffa chefen för soc. i Halmstad... vi försökte få till ett möte med kommunchefen som delegerade oss vidare... detta möte vill vi ha för att få till stånd ett boende i Halmstad liknande det vi redan har i Ljungby... och tro mig när jag säger att det skulle behövas... boendet i Ljungby funkar hur bra som helst och vi vill ju gärna kunna erbjuda de som vill lägga av med drogerna i Halmstad den möjligheten också... att ha tak över huvudet och en drogfri gemenskap att umgås med är viktiga delar när man vill kliva av... och att kunna erbjuda detta allternativ från dag ett har visat sig mycket värdefullt för den beroende som fortfarande lider... att vi samtidigt kan erbjuda en sysselsättning gör ju inte saken sämre.
.
Att kunna tända ett ljus av hopp för den beroende som önskar leva drogfritt är mycket värt för oss.
.
Vi har redan ett bra samarbete med de berörda myndigheterna i Halmstad och jag hoppas verkligen att det ska kunna utvecklas ännu mer... ett Vågava-boende skulle samtidigt kunna ge oss den ekonomi som som gör det möjligt att kunna söka en större lokal för vår övriga verksamhet... som det är nu är vi alldeles för trångbodda i vår gamla källare... och dessa delar hänger ihop... att få något vettigt att göra på dagarna när jag väljer att leva drogfritt är viktigt... det är ju där jag hittar mina nya "lekkamrater"... människor som precis som jag vill hitta ett nytt sätt att leva och bli av med en önskan att peta i sig droger hela tiden.
.
Jag håller tummarna för att chefen på soc. lyssnar på oss idag och verkligen förstår vilken vinst detta kan bli för oss alla... inte minst för den beroende som fortfarande lider i sitt missbruk.
 

Kommentera inlägget här :