Att föreläsa...

... är spännande.
.
Idag så bär det iväg ner till skåneland (Kristianstad) för en föreläsning... jag har varit där i några år nu och det är alltid lika spännande att se hur min föreläsning tas emot... och det är inte utan att jag är lite nervös just nu... dels för att det var några veckor sedan jag föreläste sist... men mest faktiskt för att det har funkat så himla bra hitills... mina föreläsningar är bra och tas väldigt väl emot av åhörarna... och det gör ju att ribban ligger på en nivå där jag inte längre har så mycket att vinna utan mest massor att förlora... mina krav på mig själv har inte minskat med tiden... och jag blir allt räddare och räddare för att misslyckas.
.
Jag kan bara göras mitt bästa... och det räcker.
.
Jag vet att jag bara kan göra mitt bästa och att det räcker... resultatet blir som det blir oavsett... men det hindrar inte mig från att känna mig nervös... eller att känna mina egna krav på mig själv... det måste jag också acceptera...  och jag behöver påminna mig själv om att det är när jag INTE längre är nervös inför en föreläsning som det är dax att göra någonting annat.
 
 
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Du var grym på förläsningen!

Svar: tack... skoj att höra.
peter

skriven
#2: enya

Din föreläsning idag var helt fantastiskt, jag är säker på att du aldrig skulle misslyckas med någon föreläsning för det kommer från hjärtat och du berörde mig så innerligt mycket så du skulle bara veta! Jag lovar att det inte fanns en själ inne i aulan i kristianstad som inte blev berörd! Tusentals styrke kramar för ditt mod!

Svar: tack... med en sådan publik så kan det ju bara bli bra ;-)
peter

skriven
#3: Linda N

Hej Peter! Jag måste bara få berätta, hur rörd jag blev av din föreläsning. Jag grät för min medkänsla av allt och alla du förlorat, skrattade av lycka av dina underbart roliga skämt och fick sådan förståelse om allt som skadat dig i livet, och här står du kvar, starkare än någonsin.
Jag tog nog extra mycket åt mig, för jag vet om många i min närhet, i skolan som i mitt privatliv som hamnat i det dåliga träsket tack vare narkotika.

Jag tyckte du var riktigt underbar att lyssna på, för du kunde verkligen uttrycka dig på rätt sätt så att alla i salen förstod dig. Trots dessa timmars föreläsning, blev jag aldrig trött på att lyssna på dig, för du var så underbar och höll oss alla underhållna.

Hade planerat att skriva till dig tidigare, och verkligen tacka dig för att du berättat din historia för alla oss, och låta oss vara med i den och få någon slags förståelse av det du berättat.

Tack så otroligt mycket för att du har valt att ställa dig inför alla oss elever och berätta din historia, du inspirerar mig otroligt mycket. Tack.

Svar: Tack för dina fina ord ... De värmer ska du veta.

Kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :