Att vara sig själv...

... kan låta enkelt.
.
Jag vet väl att jag aldrig kan vara någon annan än mig själv... men... hur ofta är jag det egentligen... jag kan ju bara prata för mig själv när jag vill påstå att jag ganska ofta (kanske t.o.m. för det mesta) klär på mig lite olika masker... ofta helt omedvetet och automatiskt... på gott och ont... det beror lite på vilket samanhang jag befinner mig i... på jobbet är jag väldigt ofta "VågaVapeter"... på NA kan jag lätt falla in i "NApeter-rollen"... o.s.v... i all oändlighet... jag har masker för de flesta tillfälle... och även om jag de senaste året lyckats skala av mig en hel del av dessa och faktiskt lite då och då träffat på orginalet (en för övrigt rätt schysst kille om jag får lov att säga det själv) så kan jag inte låta bli att undra hur livet hade varit helt utan masker... en rätt intressant tanke.
.
Jag känner mig ganska nära mig själv när jag åker bräda... tror jag i alla fall.
.
Idag så tar jag ett medvetet beslut här och nu om att göra mitt allra bästa för att bara vara jag... det är jag värd.
 
 

Kommentera inlägget här :