Hjärnspöken...

... Kommer på besök.
.
Har sovit lite oroligt inatt... Vridit och vänt på mig mest hela natten... Ont i mina axlar och efter ett tag så kom "hjärnspökena" på besök... Kan börja med ett liten obetydlig tanke sen är karusellen igång... Det spelar ingen roll att jag VET att mitt i natten är ingen bra tid för grubblerier... Hur obetydliga de än kan vara... På natten behöver jag sova... Jag saknar sängen hemma i Brännebassalt och tryggheten att sova sidan om min älskling.
.
Ännu en dag i backarna väntar på mig.
.
Men nu är det morgon och jag är på väg ut i backarna för en dag på brädan... Det har börjat blåsa upp och det snackas om ett väderskifte under dagen... Och det är ju som det är med det... Vädret är inget som vi kan ändra på... Bara att gilla läget.


Kommentera inlägget här :