Abstinens...

...(substantiv, härleds ur lat abstinere, verb i neutrum) betyder i sin översättning 'avhållsamhet'.
.
Nu har det gått några dagar... och jag är fortfarande rökfri... någonting som jag kan känna mig riktigt stolt över eftersom jag ju samtidigt är himla röksugen... i alla fall just nu då hela mitt väsen bara skriker efter att tända en cigg... och det är väl egentligen inte så konstigt... är man rökare så är man... och som rökare vill jag naturligtvis röka... kruxet med mig som rökare är att jag aldrig får nog... jag vill bara ha mer och mer hela tiden... och då blir det ohållbart... inte bara för att det kostar mig en massa pengar utan mest för att ciggen helt enkelt inte fixar att ge mig det jag vill ha... det var helt underbart att röka de första ciggen för några veckor sedan... men mycket snabbt så blev det mest bara jobbigt och det spelade ingen roll hur många cigg jag tryckte i mig i ett sträck... jag ville bara ha mer... och resultatet rent känslomässigt var... otillfredställd... och frustrerad.
.
Det är inte många cigg som ger mig något annat än en känlsa av frustration och otillfredställdhet.
.
Hade jag klarat av att röka låt säga tre cigg om dagen och kunnat njuta av det så hade jag gjort det... men så är inte fallet... som den sanna beroende som jag trots allt är så är det allt eller inget som gäller... sorgligt men väldigt, väldigt sant.
 

Kommentera inlägget här :