Att be om hjälp...

... är bra.
.
Den stora eken hade under många år hotat vårt hus... och för några år sedan så brakade det till ordentligt när en gigantisk gren brakade ner på baksidan... då hade vi tur eftersom den "bara" snuddade vid huset och skadade en liten bit av taket... ingen katastrof men tillräckligt för att man skulle förstå att den stora eken var ett hot att räkna med... och länge hade vi gått och funderat över hur den skulle kunna tas bort... en sak var från början helt självklar... och det var att jag inte klarade av att göra det själv... så jag var tvungen att be om hjälp... och det tog ett tag innan vi fick hit ett riktigt proffs... som skickligt och med hjälp av sin traktor till slut kunde dra omkull den stora eken utan att skada vårt hus... ett ganska avanserat uppdrag eftersom trädet lutade mot huset med all sin vikt... och det var ett minst sagt tungt träd.
.
Det var en avancerad fällning av den stora eken som utfördes av ett avancerat proffs.
.
Jag är tacksam över att jag lite då och då har lärt mig be om hjälp... vilket inte är så självklart som det borde vara när det gäller mig... detta trots att jag vet hur bra det är... dels så slipper jag göra saker som jag inte är så bra på eller im värsta fall inte klarar av... dels så låter jag någon annan veta att jag uppskattar och behöver deras kunskaper... vilket oftast (typ alltid) får den personen att må bra... för så är det ju... ber någon mig om hjälp så känner jag mig uppskattad och får känna mig lite betydelsefull.
 
 

Kommentera inlägget här :