Avtändning...

... från nikotinet.
.
Tror ju knappt att det är sant... men helt klart så reagerar min kropp och jag upplever just nu en avtändning från nikotinet... det är i alla fall vad jag tror när jag vaknar till på natten badande i svett... nu är det ju inte hela världen och jag har fortfarande överlevt trots några riktigt ordentliga röksug... då jag kastat lystna blickar på brinnande cigaretter... men, men... i det stora hela så tycker jag nog att det går över förväntan med mitt "sluta röka" projekt... det är liksom inte hela världen och mina röksug försvinner i stort sett lika snabbt som de kommer över mig... vilket är bra för mig att veta... för när jag betraktar och känner på ett av mina röksug så slås jag över med vilken styrka de "anfaller"... både fysiskt och psykiskt... och då mest psykiskt.
.
Tänk att den här lilla giftpinnen har förmågan att påverka mig så mycket som den gör... fortfarande.
.
Annars så är jag just nu på väg till stan för att föreläsa... det är nog ingen vild chansning att tro att jag kommer att nämna lite om det här med att "sluta röka"... att det egentligen inte är så himla svårt om jag bara inte krånglar till det... och jag gör det enkelt... inget snus... inga plåster eller tuggummi... ingen E-cigg... jag plockar helt enkelt bara bort nikotinet... och struntar i att tända nästa cigg hur röksugen jag än är... funkar skitbra för mig.
.
Just nu har jag varit rökfri i två dagar, 7 timmar och 1 minut.
 

Kommentarer :

#1: Helena Larsson

Då är vi två... Rökfri två dagar nu och nätterna är inte kul men nu får det ändå vara slut.
Kämpa på!
Kram, Helena

Svar: Grattis... egentligen så är det ju ganska enkelt... struntar vi att tända nästa cigg är vi rökfria :-).
kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :