Berlin...

... väntar på oss.
.
Tidig morgon i Brännebassalt för några timmar sedan... vi ville ha oss en kopp kaffe innan vi gav oss iväg... tji... för vattenpumpen har beslutat sig för att dra sin sista suck... vilket innebär att vi inte har något vatten i Brännebassalt när vi kommer hem från vår resa till Berlin... men vi tog ett snabbt beslut om att släppa taget om det lilla problemet och sätta oss i bilen för att som planerat åka på en liten tripp till Berlin... så just nu sitter vi och väntar på att båten ska lämna Trelleborg och ta oss till Tyskland... landet med fungerande vattenpumpar... hoppas jag.
.
Genom att måla över rosten blir båten nästan som ny... det känns tryggt.
.
Det känns lite si och så att veta att vi kommer hem till ett hus utan fungerande vattenpump... fast å andra sidan så ska det bli himla skoj att komma till Berlin... och gå på ett internationellt konvent... förhoppningsvis med tal på engelska till skillnaden mot förra gången då jag var här på konvent... alla pratade tyska och jag fattade inte så himla mycket... jag lärde mig snabbt att tyska var ett språk som jag baras kunde prata när jag var full... 
 

Kommentera inlägget här :