Dramatiken...

... var fullständig.
.
Det fälldes träd i Brännebassalt igår igen... en nya motorsågen invigdes i ett klang och jubel drama... träd föll till höger och vänster och spänningen var olidlig... bilar flyttades efter att nästan hamnat i skottlinjen... huset klarade sig precis när ett träd trillade åt "fel" håll... men mest spännande var det när vi fick binda ett rep runt ett träd som inte ville göra riktigt som jag ville... och efter stor dramatik så lyckades vi med gemensamma krafter få ner trädet åt rätt håll utan att någon skadade sig... motorsågen som hade kilat fast sig i trädet klarade sig också utan skador.
.
Att såga ner träd är minsann ett riktigt hantverk... och inte så himla enkelt som det ser ut.
.
En sak har jag lärt mig efter gårdagen... det är att det minsann inte alltid är så lätt att fälla träd... det är mycket att tänka på så att fällningen sker säkert och att träden trillar åt rätt håll... och jag ska villigt erkänna att jag inte är hälften så bra på det som jag trodde att jag var... hade jag inte fått hjälp igår så vet jag inte hur det hade slutat... så illa var det faktiskt... 
 

Kommentera inlägget här :