Idag blir det...

... koncept.
.
Vi har tolv steg... tolv traditioner... och hör och häpna... tolv koncept... stegen och traditionerna är jag ganska väl bekant med men koncepten är ingenting som jag studerat så himla mycket... trots att det är ett fantastiskt redskap som vi kan använda oss av när vi gör service i anonyma narkomaner... förra året så satte vi klorna i koncept 9 och 10... idag så blir det koncept 3 och 8... intressant... och med all säkerhet lärorikt... och jag lär mig fortfarande något nytt varje dag.
.
Mina sug efter den lilla giftpinnen har stillat ner sig en hel del... peppar, peppar.
.
Annars så förvånas jag över hur mina sug efter nikotin och cigaretter har reducerats... lite då och då kommer det fortfanade ett sug över mig men det tar inte ens 10 sekunder innan det försvinner när jag bara känner efter, betraktar och accepterar det... inser att det inte är hela världen och släpper taget... egentligen är det himla enkelt att hålla sig rökfri... även om jag gör mitt bästa för att krångla till det med mina tankar... en sak blir allt mer uppenbar... och det är att mitt beroende sitter mellan mina öron.
 

Kommentera inlägget här :