Kristi flygare...

... dagen.
.
Detta är dagen då jag varje år blir sugen på att börja flyga igen... Hammars backar nere i Skåne lockar och jag drömmer om att sväva fritt uppe i det blå... men så tänker jag vidare... på när jag tog ett beslut om att återigen tog ett beslut på att prova mina vingar... och jag var verkligen seriös... tog kontakt med några snubbar som hade en kurs och började om från början igen... visst... det är som att cykla... har du en gång lärt dig grunderna så sitter det där... men... och det här var jag inte beredd på... jag hade blivit räddare med åren... och varje gång jag övervann min rädsla och kastade mig utför backen så kunde jag visserligen flyga... starta och landa... men jag fick inte samma belöning som förr i tiden... jag var fortfarande rädd och den glädje jag hade känt efter varje flyg tidigare infann sig inte... jag hade liksom redan gjort den grejen... 
.
Att flyga som en fågel är en gammal dröm.
.
... så jag tog ett beslut om att lägga min vinge på hyllan... fortsätta att drömma... och vem vet... kanske plockar jag ner min vinge en vacker dag... men inte idag... idag fortsätter jag att drömma... suga på mina gamla flygminne och känna mig helt nöjd med det.

Kommentera inlägget här :