Nu lämnar vi...

... Berlin.
.
Vi har haft en lugn och trevlig liten tripp till Berlin men nu är det dax att åka hem... och det ska bli skönt att komma hem till vardagsbekymmerna igen... det första vi kommer att få tya tag i är att fixa en ny vattenpump eftersom det sista som hände på hemmaplanen var att pumpen pajade och vi stod utan vatten hemma i Brännebassalt... så det blir att fylla alla tomflaskor i bilen (det ligger tack och lov några stycken i bilen) med vatten så att vi får vårt morgonkaffe i morgon bitti... men innan dess så har vi en resa genom Tyskland och en båtresa framför oss.
.
En Trabatlimosin... måste erkänna att jag blev en smula imponerad.
.
Det som jag har med mig från vår resa till Berlin är bl.a. två helt fantastiska talarmöten... det som vi fick lyssna på igår på NA-konventet fick mig verkligen att tänka till på mer än ett sätt... på min papparoll och hur viktigt det är för mig att vara ärlig mot mig själv i alla mina angelägenheter... det är så himla lätt att hamna i en roll där jag uppför mig som jag tror att det förväntas av mig i en speciell situation... inte minst då det gäller mitt eget tillfrisknande och min roll i vår fina gemenskap... livet på livets villkor kan vara så mycket mer än vad jag förstår och vill jag ta del av det så behöver jag vara sann mot mig själv och inte leva i en påhittad verklighet... vilket är allför lätt om jag fastnar i att vara någon som jag tror att andra vill att jag ska vara.

Kommentera inlägget här :