Rio...

... 2015.
.
Vi sitter och planerar en resa till världskonventet i Rio 2015... kollar flygpriser samtidigt som vi inser att vi kommer att missa nästa års Gullbrannakonvent... men det får det vara värt... att åka till Brasilien kostar visserligen en hel del pengar och det blir till att öppna ett sparkonto typ omedelbart... för så är det... så länge jag håller mig drogfri har jag möjligheter att planera för en resa... nästa år... någonting som naturligtvis var helt otänkbart när jag var en aktiv missbrukare... inte själva planerandet... det är ju enkelt och någonting som jag var bra på även när jag missbrukade... grejen var väl bara att mina planer väldigt sällan gick i lås... det hände liksom grejer hela tiden som gjorde att mina planer ständigt gick i kras.
.
Nästa år vid denna tiden tänker jag befinna mig på ett världskonvent i Rio.
.
En sak som jag har lärt mig i min drogfrihet är att allt jag drömmer om kan gå i uppfyllelse... oftast av den enkla anledningen att jag har fått förmågan att själv se till att drömmarna förverkligas... jag är väldigt sällan "offer" för omständigheterna... och antalet "idioter" som sabbar mina planer har starkt reducerats (typ inga alls längre)... det är inte heller längre "Reinfelds fel" när det inte blir som jag vill... inte så ofta i alla fall... utan vad jag lärt mig i mitt tillfrisknande är att jag själv har väldigt stor del i vad som faktiskt händer i mitt eget liv... och... inte minst... att jag har fått en förmåga att planera vad jag vill göra... och genomföra mina planer... jag skulle vilja kalla detta för... frihet.
 

Kommentarer :

#1: Aina Strand

Att resa är så sjukt kul :)

Svar: Och utvecklande...
peter

skriven

Kommentera inlägget här :