Sluta röka...

... i morgon.
.
Jag hör själv hur vansinnigt det låter... lite som i missbruket... ni vet... "sen"... jag "ska bara"..."i morgon"... att bli en rökfri rökare var relativt enkelt då det begav sig förra gången jag la cigaretterna på hyllan... då blev jag rökfri mer eller mindre av en slump... denna gången är det annorlunda... för nu har jag planerat hela äventyret genom att bestämma ett datum... och jag tyckte att den 10 maj  passade så himla bra eftersom det är samma dag som jag firar min första drogfria dag.
.
Sista morgonen med ciggen är det tänkt att bli... hua, hua...
.
Annars så tänker jag göra det så enkelt jag kan... ta fem minuter i taget till en början... det går ju alltid att vänta i några minuter innan jag tänder den där första... men jag skulle ljuga om jag inte sa att jag bävar en liten smula inför uppgiften... och det är därför som jag går ut offentligt med min tanke om att sluta röka... det stänger en hel del bakdörrar om jag inte håller det hemligt... så räkna med att det kommer att skrivas en hel del om min rökfrihet de närmaste dagarna... det är nämligen min taktik... att vara ärlig och skriva om äventyret här.
 

Kommentera inlägget här :