Snart rökfri...

... igen.
.
Jag har tagit ett beslut om att bli en rökfri rökare igen... sen... imorgon... jag ska bara röka upp de sista ciggen... och ja...  jag hör hur själv hur vansinnigt det låter... och att ett beslut inte betyder någonting om det inte följs upp av en aktiv handling... visst borde jag kanske börja denna dagen med att strunta i att tända den där första ciggen... men så blir det inte... denna gången så ska jag testa med att krångla till det en liten smula genom att vänta ett litet tag till... och passa på att njuta riktigt ordentligt av de sista ciggen.
.
Det är nästan tragiskt att de här små giftpinnarna kan ha så himla stor makt över mig.
.
Annars så är jag mest förvånad över vilken makt ciggen har över mig... kontrollen är för länge sedan helt borta... det enda jag känner när jag röker är mersmak... jag blir aldrig nöjd... vill bara ha mer och mer och mer och mer... satt utanför VågaVas lokal igår och kedjerökte cigg efter cigg utan att kunna få nog... att jag mår lite illa och får ont i magen av alla ciggen stoppar mig inte... att jag känner hur det rasslar i halsen spelar ingen roll... jag kan inte annat än att skaka på huvudet och erkänna min egen maktlöshet... och... passa på att njuta av ännu en cigg... att slå på mig själv hjälper ju inte... nä... jag är mest förundrad över hur knas jag egentligen är på nikotinet.
 

Kommentera inlägget här :