Vad gnäller...

... jag om?
.
Herregud... igår var en helt fruktansvärd dag när jag la alldeles för mycket focus på hur jobbigt det var att fortsätta leva utan mina cigg... röksugen attakerade mig med förnyad kraft och jag kände mig alltmer desperat... att påstå att jag var väldigt nära att ge upp och börja röka igen är en underdrift... jag hade helt och hållet glömt bort hur jobbigt jag faktiskt tyckte det var när jag blev rökfri första gången... visserligen så var det väldigt enkelt eftersom det ju "bara" handlar om att strunta i at tända en cigg... men för den delen känns det inte helt lätt hela tiden... allra helt inte då jag börjar självömka och gnälla över mina egna röksug.
.
Jag kan bli lite förbannad när jag tänker på att några löjliga cigaretter kan ta kontroll över mitt liv.
.
Det är helt klart den mentala biten som spökar med mig... rent fysiskt så är det inte så himla farligt att stanna klvar och känna på ett röksug... det är alla dessa konstiga röster mellan mina öron som krånglar till det... "kommer du ihåg hur gott det var"... "du kan nog kontrollera ditt rökande och röka tre cigg om dagen"... o.s.v. i all oändlighet... jag har konstigt nog en hel del mer eller mindre vettiga argument för att få fortsätta att röka.
.
5 dagar... 6 timmar och 50 minuter...
 

Kommentera inlägget här :