Väder...

... är starka grejer.
.
Om jag någonsin har haft problem med att hitta en kraft starkare än mig själv så behöver jag inte leta längre än vad näsan räcker... det räcker ju att konstatera att vädret inte är någonting som jag kan kontrollera... och att vädret är en kraft att räkna med... inte bara för att vi fick sitta i mörker utan ström i några timmar när vi kom hem igår... eller har fått såga oss ut till vägen efter att det blåst ner några träd utanför huset när en storm dragit förbi... utan kanske också för hur vädret har en förmåga att påverka mitt dagliga mående... för så är det ju... en solig varm och skön sommardag kan få mig att le... och det är stort... väder är verkligen en stark kraft... på många sätt.
.
En solig sommardag på stranden är ju aldrig helt fel...
 

Kommentera inlägget här :