Att arbeta...

... med sig själv.
.
Förändring börjar med ett accepterande om ni frågar mig... När jag accepterade att jag var alkolist och narkoman så tog det inte så lång tid innan jag förstod att att mitt drogproblem "bara" var ett symtom på mitt problem... och att jag egentligen var en beroende som hade en förmåga att bli besatt av ganska många saker... jag har en känslomässig sjukdom som innebar att jag har en tendens att försöka hitta någonting utanför mig själv för att fylla mitt inre tomrum... relationer, mat, sex, spel, shopping, arbete, träning... ja ni fattar... jag kan bli besatt av allt möjligt och omöjligt... och att ta del av en lösning på det problemet innebar att jag var tvungen att börja titta på mig själv för att kunna tillfriskna... idag så förstår jag att jag aldrig kommer att bli helt frisk vilket för mig inte spelar så stor roll... det är som det är och det har jag accepterat... det finns ingen genväg... jag behöver jobba med mig själv och mitt känsloliv i resten av mitt liv... tur att jag slipper göra det ensam... att det finns människor som gått före och ger mig hopp... och att jag genom att jobba med mig själv har fått möjligheten att själv kunna sprida detta hopp vidare... det är en skön känsla att tillfriskna... att ha införskaffat mig någonting som jag kan ge bort.
.
Bakom mina masker finns... jag.

Kommentarer :

#1: Johanna

-"jag har en känslomässig sjukdom som innebar att jag har en tendens att försöka hitta någonting utanför mig själv för att fylla mitt inre tomrum"...

Så fint och målande beskrivet ..sparar <3

Svar: Skoj att höra
kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :