Den enda jag kan förändra...

... är mig själv.
.
Nästa vecka ska vi på VågaVa medverka på en ungdomsmässa... tanken på en sådan mässa är nog mycket att man ska presentera olika ungdomsprojekt... vi har inte specifika projekt direkt riktade till den gruppen... och det finns en tanke bakom detta... enkelt uttryckt så är vi av åsikten att "mina ungar gör inte vad jag säger åt dem att göra utan de gör vad jag gör"... om jag t.ex. inte vill att mina barn ska börja röka så är det inte trovärdigt att själv röka samtidigt som jag säger åt dem att det är inget de ska syssla med... på VågaVa tror vi vidare att ett missbruk inte bara är ett problem för den som missbrukar utan något som drabbar hela familjen... naturligtvis så finns vi även tillhands för ungdomar... men vi sätter inte några åldersgränser på våra projekt... hos oss är hela familjen välkommen... allihop... tillsammans... vilket väl egentligen kanske är det ultimata "ungdomsprojektet".
.
Det finns bara en människa som jag kan förändra... och det är mig själv.
 
 

Kommentera inlägget här :