Solen...

... tittar fram.
.
Den första frosten mötte mig i morse... dax att sätta på vinterdäcken på bilen... konstigt att man (läs jag) alltid väntar till sista sekunden när det gäller vissa saker... för även om jag vet att det snart är vinter och glashala vägar så har jag en tendens att förneka detta faktum... det har varit ovanligt varmt väldigt länge och jag har vant mig vid det... samma sak med solen som lysit med sin frånvaro hur länge som helst nu... jag blir nästan förvånad när jag kan känna dens strålar på mig idag... att accpetera hur det är just nu kan förvisso vara väldigt bra på många sätt... men viss framförhållning är inte heller fel... det kommer att bli vinter i år också... och vinterdäck gör sig bra på bilen när det är halt.
.
Det kommer att bli en vinter även detta år... och det är hög tid att byta däck på bilen.
 
.
 

Kommentera inlägget här :