Visdom...

... kommer med tiden.
.
Jag kan med all rätt kalla mig själv för vis inom ganska många områden... ta bara det här med drogfrihet... där jag införskaffat mig kunskap med tiden som största hjälp... gjort massor av erfarenheter genom bra och mindre bra handlingar... helt enkelt fått lära mig med tiden som hjälp... jag vet idag vad som är bra för mig om jag vill fortsätta att leva ett drogfritt liv... och inte nog med det... mitt drogfria liv har även gjort det möjligt för mig att leva ett liv bättre än vad jag vågat drömma om... ett liv fyllt av kvallitét... och jag har idag verktygen för att ta hand om mig själv och mitt mående... vissa dagar är det lättare än andra... det är ju så att leva livet på livets villkor... livet i sig är ju som det är... men jag har fått visdomen att handskas med det på ett hyfsat förnuftigt sätt.
.
Bara för idag så ska jag njuta av min vidom genom att leva som jag lär... och ta saker och ting som de kommer.
 

Kommentera inlägget här :