Lunds Universitet...

... och jag.
.
För några år sedan så fick jag den stora ynnesten att gå några veckor på Lunds Universitet... och medverka på en mobiliseringskurs tillsammans med både socionomsstudenter och brukare från ett gäng olika organisationer... en fantastisk kurs som gav mig hur mycket som helst... och idag så ska jag återvända till universitetet och samma kurs... som föreläsare... någonting som jag velat länge... för är det någonstans jag vill föreläsa så är det för de som senare i livet kommer att jobba med sådana människor som mig själv... missbrukare, anhöriga och andra som hamnat i ett utanförskap... idag så ska jag alltså föreläsa för proffsen... och då tänker jag inte bara på de som ska jobba som socionomer... nä, för i den kursen finns det fler brukare som mig själv... de "riktiga" proffsen... tacka fan för att jag är nervös.
.
Idag så ska jag berätta om att det inte finns några "omöjliga och hopplösa fall".
 

Kommentera inlägget här :