Kontroll...

... och kontrollbehov.
.
Att vilja ha koll på läget är inte alltid detsamma som det kontrollbehov vi ofta beskriver som väldigt negativt... men påfallande ofta så blandar jag ihop dessa begrepp... och det är inte alltid lätt att skilja dem åt... på VågaVa vill jag naturligtvis ha koll på läget... och det är ju bra... jag är ju trots allt verksamhetsansvarig och det ligger ett visst ansvar i den uppgiften... förhoppningsvis så har jag blivit lite bättre på att ha tillit till att mina anställda sköter sina åtagande och kommer till mig om det strular till sig... vilket det naturligtvis gör lite då och då... och då är det ju himla bra att ha en chef som har koll på läget... eller hur?
.
På VågaVa utvecklas vi tillsammans... och vi ÄR vackra och värdefulla.
.
VågaVa växer så det knakar och vi håller på att arbeta fram en struktur som ska göra den utvecklingen hanterbar... vi har kommit en bra bit på vägen men ibland så kan det vara bra att dra i handbromsen för att stämma av var vi är någonstans precis i detta nu... vi behöver äga vår egen historia... lära oss av våra erfarenheter... planera för framtiden och visionera om vart vi vill nå... men det finns bara en gång i livet som vi kan förverkliga våra drömmar genom att gå till handling på våra beslut... och det är nu.
.
Ibland så kan det bli fel... och det är också bra... då lär vi oss ju att göra om och göra rätt.
 

Kommentera inlägget här :