Måndag...

... morgon.
.
Ännu en intensiv vecka väntar på jobbet... för så är det... intensivt... det har varit och är rätt mycket som händer på VågaVa nu för tiden... vi har vuxit väldigt mycket på relativt kort tid och med fler människor som jobbar hos oss behöver vi en struktur som passar en större kostym... det är inte bara det att vi öppnar ett nytt boende utan även att vi hittar former där vi jobbar för varandra och inte på varandra... i Halmstad har vi en väldigt liten lokal och behöver ta hänsyn till varandra för att få det att fungera... och jag tycker att vi gör det himla bra... mycket tack vare att vi har regelbundna personalmöte och en öppen dialog där vi pratar med varandra istället för att prata om varandra... vi fördelar arbetet och samarbetar för att få det att fungera... och jag är stolt över att vara en del i det arbetet även om det har varit rätt mycket den senaste tiden... vi är i stort sett klara för att ta emot våra första boende på VågaBo... lite smågrejer kvar att fixa sen ska vi köra in rutinerna för detta så att det flyter på som vi vill att det ska göra... och jag måste säga att jag har full tillit till att det kommer att bli ett väldigt bra boende för de som väljer att flytta in hos oss... fyrkantigt och kärleksfullt kommer vi att kunna erbjuda en väg in i samhället på samhällets villkor... det är stort.
.
Om en vecka så har vi boende på vårt nya VågaBo... jag är stolt över vad vi gör på vår fina förening.
 

Kommentera inlägget här :