Möte, möte...

... och ännu fler möten.
.
En vecka fylld av möten ligger framför mig... det handlar mycket om vårt nya boende men också om mitt eget tillfrisknande... och det står helt klart för mig att jag är beroende av andra människor för att få mitt eget liv att funka tillfredställande... det är i mötena med andra människor som jag får möta mig själv och hur jag egentligen mår... visst kan det vara skönt att hänga helt själv lite då och då men jag mår ofta inte så bra av att överdosera dessa stunder... det märker jag oftast bäst när jag bryter min isolering och får jobba mig tillbaks till det sociala livet genom att träffa andra människor... ibland så är jag lite trögstartad och känner mig en liten smula introvert innan jag kan landa i att jag är en av alla andra... och då kommer den... det sköna känslan av... gemenskap.
.
Mellan mina öron bor det förvisso en hel kommité... men det är mötena utanför mig själv som mina vänner finns.
 

Kommentera inlägget här :