Pendla...

... med tåg.
.
Jaha... så var det då dax... första dagen som pendlare... och det var rätt flippat att vandra genom ett i stort sett helt öde Göteborg på morgonen... de första levande människorna jag stötte på var två uteliggare i en park... och det var inte utan att jag kunde förstå hur viktigt det var för dem att vara tillsammans i den situationen... det är fan inte skoj att sova på en bänk nu när det börjar bli lite kallare om nätterna och jag kunde verkligen känna tacksamhet över att ha någonstans att bo... jag skulle inte vilja byta med dem... och håller jag mig bara drogfri så lär jag också slippa gå det ödet tillmötes.
.
Tidig morgon på tåget som tar oss till jobbet i Halmstad... vi har börjat pendla.
.
Vi behöver inte gå upp mycket tidigare än när vi bodde i Brännebassalt... snabba morgonrutiner och en promenad till stationen... vi har en kaffetermos med oss och vi hann dricka en kopp och röka en cigg innan tåget gick... jag tror att det här kommer att gå som en dans... och sen är det ju alltid lite spännande och intressant med förändringar... tänka sig... jag har blivit en tågpendlare... vem kunde tro det för något år sedan.
 

Kommentera inlägget här :