Bygga om...

... huset.
.
Vi pratar om att bygga ett nytt kök och badrum i vårt hus... först så tänkte vi ta det lite pö om pö... och vi började kolla lite hur det egentligen ser ut just nu... och det är inte enkelt att få ihop grejerna så att de fungerar om vi tar lite i taget... så nu tittar vi på hur det skulle funka med att göra allt på en gång... och jag blir nervös... känner mest bara kontrollförlust... mest beror det väl på att jag helt enkelt inte har full koll på hur vi ska gå tillväga och inte har en helt färdig ritning på hur det ska se ut än... att jag fixar att bygga det är jag inte ett endaste dugg orolig för... men av erfarenhet vet jag med bestämdhet att det är bra med en färdig plan innan man sätter igång.
.
Det är mycket att planera innan man är klar att gå till handling.

Kommentarer :

#1: Gunilla

Att planera är kul, riktigt kul, ända tills man skall bestämma sig. Då är det lätt att skjuta på det lite.......
Har man väl börjat riva.....finns ingen återvändo
Det gäller att inte bara ha en plan, man måste ha en plan B och kanske även en plan C.
Bra att bygga om på sommaren, då slipper man kliva runt i röran hela tiden.
Ta en sak i taget......

Svar: Mycket att tänka på ;-)
peter

skriven
#2: Anonym

Bara gört

Svar: ;-)
peter

skriven

Kommentera inlägget här :