Skvaller...

... och verkligheten.
.
Det händer rätt ofta att jag får höra hur människor som jag känner går igång på någonting som skrivits på FB... skvaller är ju ingen nytt fenomen och jag måste väl om än motvilligt erkänna att jag tyvärr också ägnar mig en liten smula åt denna åkomma... att gå genom livet utan att skvallra är nog svårt... men jag kan bli lite mörkrädd när det kommer till personangrepp på nätet... det är ju så himla enkelt att sitta bakom en skärm eller telefon och tycka en massa grejer om ditten och datten... och få ur sig lite av sitt eget dåliga mående genom att snacka skit om någon annan... det är inget fel i att ha olika åsikter tycker jag... tvärtom så är det ganska uppfriskande och mångfald ökar ju bara våra valmöjligheter... det som är fel för mig idag kan ju vara rätt i morgon... och sett ur det perspektivet så är det ju himla dumt att snacka skit överhuvudtaget... och tänk efter en liten stund... hur många är det egentligen som skriver "förlåt jag hade visst fel" på FB?
.
Skitsnack och skvaller är någonting som oftast slår tillbaka på ett eller annat sätt.
 
 

Kommentera inlägget här :