Äventyret...

... fortsätter.
.
Livet på livets villkor är för tillfället hur spännande som helst... jag har ingen aning om vad denna dagen har i sitt sköte mer än att vi ska på ett spännande möte för att prata om framtiden... och visst är det väl ändå härligt att kunna känna hur jag tror på den... hoppfull tar jag mig till Ljungby med inställningen att jag skapat denna framtidstro genom att ta ansvar för mina handlingar under en längre tid... nummer ett är naturligtvis att jag har lyckats med att hålla mig drogfri under en längre tid... det har gjort att jag idag har en tro på mig själv som jag inte var i närheten av under mina år som aktiv i mitt missbruk... en tro som tillåter mig att leva fullt ut i nuet... det enda tillfälle då jag har en möjlighet att förändra mitt liv... så visst är det sant att om jag tagit ansvar för mina handlingar i går så vågar jag tro på framtiden och får förmågan att leva här och nu.
.
Ett drogfritt liv är ett liv värt att leva... det vet jag idag med all säkerhet.
 

Kommentera inlägget här :