Motstånd...

... föder motstånd.
.
Ta det här med SD... jag personligen tycker inte att det är ett endaste dugg konstigt att det partiet växer så det knakar... och det handlar inte så mycket om deras politik... snarare om att väldigt många har en massa åsikter om dem istället för att fokusera på vad man själv vill... det är inte så svårt att säga vad man INTE vill... och då stannar man kvar i ett problem istället för att ta del av en lösning... finns det något värre än att gå ut och äta med någon som bara berättar vad den inte vill ha för mat istället för att komma med ett förslag om vad man vill äta... en sak som jag verkligen gillar när det gäller VågaVa är att vi inte lägger så mycket energi på att vara mot drogerna utan istället fokuserar på att leva drogfritt... för jag är övertygad om att motstånd bara föder motstånd... och varför i hela världen ska jag lägga min energi på det när det finns så mycket annat mycket roligare att göra?
.
Jag vill lägga min energi på positiva saker... som att leva ett drogfritt fungerande underbart liv.
 

Kommentarer :

#1: jens josefsson

bra skrivit

Svar: tack... kram
peter

skriven
#2: Joran


Tack Peter mitt i prick. Som vanligt direkt fran Guds tankar om oss. Jer 29:11

Svar: tack... kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :