Att lyssna...

... på sin egen kropp.
.
Jag tog ett beslut om att stanna hemma idag för att vårda min egen kropp... efter att ha haft feber i rätt många dagar så tyckte jag... lite motvilligt måste jag erkänna... att det var dax att lyssna lite på min egen kropp... visst ville jag till jobbet och brukarrådsmötet i Falkenberg... men... jag vill bli helt frisk så att jag kan träffa mitt nya barnbarn och då måste jag erkänna för mig själv att trots att jag inte har någon feber just nu så är jag fortfarande inte helt frisk... resan till Nepal tog mer på mina krafter än vad jag velat erkänna för mig själv... att klättra i bergen vid min ålder tog på krafterna... nästa gång så ska jag se till att vara lite mer vältränad innan jag ger mig ut på en vandring... för jag har svårt att se att det inte skulle bli en nästa gång... Nepal har en plats i mitt hjärta nu.
.
Jag behöver ta hand om min egen kropp och ta dens signaler på allvar.
 
 
 

Kommentera inlägget här :