God Jul...

... önskar jag er alla.
.
Så var det då julafton igen... och jag är bara så himla tacksam för att jag sedan en massa år valt att leva ett drogfritt liv... att slippa alla dessa skandaler och skamfyllda upplevelser som drogerna alltid skapade en sådan här dag... julen ska ju vara en glädlefylld högtid och inte ett trauma som får mig att krypa längs väggarna av skam dagen efter... och tro mig när jag säger att jag upplevt detta i mitt aktiva liv som missbrukare... idag är det helt annorlunda... jag gör inte längre grejer som jag inte vill göra... jag kan uppföra mig som en civiliserad människa... och jag har lärt mig att njuta av en högtid tillsammans med mina nära och kära... ett drogfritt liv är så mycket mer än ett liv utan droger... ett drogfritt liv är ett liv värt att leva.
.
Idag är julafton en trevlig högtid med nära och kära... underbart.
 

Kommentera inlägget här :