Nyårslöfte...

... tycker jag väl lite si och så om.
.
I Nepal så plockade jag upp den där första ciggen igen efter att ha hållt mig nikotinfri i tre månader... och precis som vanligt fick jag lära mig att för mig gäller allt eller inget... det tog inte ens en timme innan jag var storrökare igen... två paket om dagen klämmer jag lätt i mig... och visserligen så bestämde jag att jag skulle lägga ner nikotinet efter min resa... det sket sig... sen... imorgon... ska bara... men skam den som ger sig... jag har tänkt mig ett nikotinfritt 2016 och även om jag inte riktigt gillar det där med nyårslöfte så sträcker jag ändå ut halsen och påstår att jag ska fimpa min sista cigg innan klockan slår 12... skam den som ger sig... jag har en önskan om att leva rökfritt... jag vet att jag klarat av det tidigare... och sist men inte minst... jag gillar inte att vara slav under cigaretterna.
.
Att denna helt meningslösa tingest kan ha så stor makt över mig är inget annat än... vansinne.
 

Kommentarer :

#1: OLIVIA | 17,7 årig tjej i mediebranschen

Kör hårt. Man kan klara vad som helst bara man vill!

Svar: så klart ;-)
peter

skriven

Kommentera inlägget här :