Öppet sinnelag...

... är bra att ha.
.
Jag läser (lyssnar) på en ny bok... KNARK... som handlar om hur vi i Sverige har försökt att bygga det narkotikafria samhället... och om vi bortser från att jag hittat rena faktafel när det gäller Anonyma Narkomaner där det påstås att vissa grupper i vårt samhälle inte skulle vara välkommna på våra möten så är det en intressant läsning på många sätt... helt uppenbart så håller svensk narkotikapolitik att förändras i grunden... om det är bra eller dåligt låter jag vara osagt... det får ni själva bilda er en egen uppfattning om... men jag kan inte sitta och blunda och stoppa huvudet i sanden och låtsas som om ingenting har hänt... fakta är trots allt fakta oavsett vad jag tycker och tänker... personligen så kan jag väl vara lite rädd för att det helt drogfria allternativ som jag själv valt inte når fram till den beroende som fortfarande lider... här tror jag att vi som faktiskt lever drogfritt har en uppgift att fylla genom att föra vårt budskap vidare... det finns inga hopplösa fall... ALLA som vill kan hitta ett nytt sätt att leva... drogfritt.
.
Med ett öppet sinne lyssnar jag på en bok om exprimentet med det narkotika fria samhället i Sverige.
 

Kommentera inlägget här :