Sista dagen i Katmandu...

... Sen lämnar vi Nepal.
.
Det är naturligtvis med ett visst vemod vi vinkar av våra fina vänner i Nepal och flyger hem till Skandinavien samtidigt som det ska bli skoj att komma hem till nära och kära... Men så är det ju i livet... Upplevelser tar slut och andra börjar... Som någon sa... Det är resan som är målet... Och denna gången så kommer det nog att ta ett litet tag bara att smälta alla intryck... Som hur väl vi har blivit omhändertagna... Gästvänligheten i den Nepalesiska gemenskapen var helt enastående... Jag har fått vänner för livet här nere... Jordbävningen och allt vad det har inneburit för människorna här... Den rent magiskt vackra naturen på världens tak... Ljuden... Lukten... Alla dessa synintryck... Men mest av allt människorna... Gåvan av att få se Nepal i våra vänners vardag har öppnat mina ögon... Och paradoxalt nog kanske för att jag fått lära mig hur lika vi är trots våra så olika förutsättningar.
.
Vart jag än kommer kan jag hitta ett möte... Fantastiskt.

Kommentera inlägget här :