Fotboll...

... i Brännebassalt.
.
Idag så är det Zlatan som gäller... och visst är det fantastiskt att kunna sätta sig framför TV:n med kompisarna och se på matchen... två roliga upplevelser i en... jag gillar ju att se på Zlatan och att kunna dela den upplevelsen med goda vänner är en gåva... läste någonstans att det är jättemånga män som inte har den möjligheten... att kunna se matchen fixar nog de flesta men tragiskt nog finns det många som inte har några vänner överhuvudtaget... ensamhet är ett stort problem... och det är en stor skillnad på att vara ensam och att vara ensam... att inte ha någon nära vän att anförtro sig åt och dela sina tankar med är verkligen inte samma sak som att ge sig själv lite egentid... jag lider verkligen med alla dessa människor som inte har denna möjlighet... för jag tror inte att det är bra för oss människor att isolera oss... jag tror att vi behöver varandra... allihop.
.
Att ha någon att se matchen ikväll med är en gåva för mig... och långt ifrån självklart för alla.
.
Jag kan ibland gilla att sitta själv och kolla på en match... men jag är väldigt glad över att ha ett val... att om jag vill kunna göra det tillsammans med vänner... det är inte en självklarhet för alla... jag känner mig lyckligt Lottad och är väldigt tacksam över att ha ett liv fyllt med nära och kära.
 

Kommentera inlägget här :